my birthday daisypath

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Popular Posts

Tuesday, June 11, 2013

Ana uhibbuka fillah ilal Jannah ya Zauji

Assalamualaikum. Entry ni saya just nak share satu kisah suami isteri. Mungkin kita boleh belajar something dri kisah ni. Hmm. Saya tbaca pagi ni dekat news feed facebook saya. Abis je baca, saya rasa mcm sebak. Nangis giteww. ke sbb mengandung jadi asik nak nangis. ;) Begitu tinggi nya cinta suami utk isteri nya. So lets hear it. 


"Ada sepasang suami isteri, dimana sang isteri adalah wanita yang sangat amat cantik, tanpa aib sedikit pun. Suaminya sangat mencintainya, begitu juga isterinya.

Di waktu itu sedang marak tersebar penyakit kulit, yang akibatnya merosakkan keindahan kulit. Sang isteri merasa dirinya hodoh dan wajahnya mulai hancur dimakan penyakit. Dikala itu sang suami sedang berada diluar dan belum mengetahui bahwa isterinya terserang penyakit kulit tersebut.

Dalam perjalanan pulang, sang suami mengalami kemalangan yang membuatnya menjadi 'buta'.

Dari hari ke hari, sang isteri yang pada mulanya seperti bidadari berubah menjadi wanita yang amat hodoh dan menyeramkan, namun sang suami tak dapat 
melihat dan kehidupan mereka berjalan seperti biasa dengan penuh kasih sayang dan cinta seperti awal mereka menikah.

Βerjalan 40 tahun, sang isteri meninggal dunia. Sang suami sangat bersedih dan merasa kehilangan. Di perkuburan, sang suami adalah orang terakhir yang keluar dari kuburan sang isteri. Ketika berjalan, datanglah seseorang menyapanya, "Abg, abg nak kemana?"
Jawab sang suami, "Saya nak balik."

Мendengar jawapan tersebut, orang tersebut bersedih dengan keadaan sang suami yang buta dan berseorangan. Lalu orang tersebut berkata, "Bukankah abg buta dan selalu bergantung dengan isteri abg? Sekarang mcm mna abg nak balik seorang?"

Jawab sang suami, "Sebenarnya saya tidak buta. Selama 40 tahun saya hanya berpura-pura buta. Semua ini saya lakukan supaya tiada air mata dan kesedihan pd isteri saya. Saya tahu isteri saya hodoh dan ada penyakit kulit, tapi ianya tidak menjadi masalah kerana saya sangat mencintai nya." "

Allahurabbi. Terjatuh airmata. Alangkah indah nya cinta kerana Allah. Kekurangan pun boleh buat2 tak nmpak. Siap mngaku dri buta. Allah Allah. 😢
Saya yakin jika kita bercinta dengan cara yg halal, kerana Allah, pasti dan pasti Allah akn kurniakan kita kluarga yang sakinah mawaddah warahmah. :')

Nota kaki cantek: 
Demi Allah. Aku sangat mencintai si dia yang sudah halal bagi ku. Aku mencintaimu suamiku. Kerana Allah. Terima kasih kerana menerima kekurangan diri ini. Terima kasih atas pengorbanan mu. Terima kasih kerana masih bertahan bersama isteri mu yang 'berolah'. Terima kasih atas segala-gala nya. Semoga Allah kurniakan kita keluarga yg sakinah, mawaddah wa rahmah. I ❤ you ilal jannah. (blush*)
So this is my boss. ❤❤❤❤ and soon will be a father to my kids. ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


1 comment: